sobota, 12 grudnia 2015

Czekoladowe muffinki z kremem śmietankowym

Moje pierwsze muffiny. Zdecydowałam się na nie dlatego, że na mikołajki dostałam moje ubłagane i upragnione foremki. Gdy przygotowywałam ciasto, nie sądziłam, że mi się udadzą. A jednak. :)

Muffinki z gorzką czekoladą i kremem śmietankowym. Smakują wybornie. Dzięki kawałkom czekolady i równoważącej im słodkiej śmietanie, nie są za gorzkie, ani za słodkie. Po prostu pycha! 




Składniki ( na 12 sztuk ):

muffinki:
1/2 łyżki kakao
250 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 jaja
150 ml mleka
50 g margaryny
100 g cukru
100 g gorzkiej czekolady

krem śmietankowy:
250 ml śmietany kremówki 30%
100 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
olejek śmietankowy


Wykonanie:

Suche składniki wymieszać.

Roztopić margarynę i posiekać czekoladę. Roztrzepane jaja połączyć z mlekiem. Dodać ostudzoną margarynę, wsypać suche składniki i gorzką czekoladę. Lekko wymieszać. 

Foremki wysmarować tłuszczem i nakładać ciasto do połowy ich wysokości. Wstawić do nagrzanego do 180ºC piekarnika i piec przez 30 minut. 

Do miski przełożyć serek mascarpone, śmietanę kremówkę i cukier puder. Całość zmiksować. Po upieczeniu nałożyć na wierzch muffinek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz