sobota, 16 kwietnia 2016

Mazurek różany z marcepanem

Mój pierwszy mazurek i pełen sukces! Smakował dosłownie wszystkim. Nigdy nie wiedziałam do końca co to za ciasto, lecz zawsze chciałam spróbować je zrobić. Skorzystałam z przepisu pani Dorotki Świątkowskiej, ponieważ od ujrzenia przepisu, zakochałam się w nim. Połączenie smaku róży i marcepanu wydawało mi się trafione, i gdy tylko zrobiłam mazurka moje kubki smakowe zwariowały.  :)

 


Składniki:

ciasto:
250 g mąki pszennej
szczypta soli
25 g cukru pudru
125 g zimnej margaryny
2 żółtka
1 łyżeczka kwaśnej śmietany

ponadto:
150 g marmolady różanej
150 g masy marcepanowej
80 g gorzkiej czekolady


Wykonanie:

Do miski wsypać mąkę, sól, cukier puder i wszystko wymieszać. Margarynę pokroić w kostkę i wrzucić do wymieszanych wcześniej składników, a następnie posiekać wszystko nożem. Dodać żółtka, śmietanę i szybko zagnieść ciasto. Okrągłą tortownicę wyłożyć folią spożywczą i rozłożyć na niej ciasto. Schłodzić w lodówce przez 30 minut, a następnie piec w temperaturze 180ºC przez około 40 minut. Po upieczeniu pozostawić do ostygnięcia.

Masę marcepanową rozwałkować pomiędzy folią. Na upieczony wcześniej blat rozsmarować marmoladę, nałożyć marcepan i całość pokryć roztopioną gorzką czekoladą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz